Переглянути всі підручники
<< < 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 > >>

 

несе не престижне звання академіка1 Французької академії, а казки, якими він розважав королівський двір. Адже, готуючи видання отих «казочок», він навіть не наважився підписати їх своїм ім'ям. Тоді Перро побоювався, що йому дорікатимуть за прихильність до простонародних оповідок або ж глузуватимуть з того, що він, шанований учений, на схилі літ узявся за таку легковажну справу. Саме тому письменник уперто приховував те, що є автором творів, котрі згодом стали визнаними шедеврами2 світової літературної казки. Він підписував їх ім'ям вісімнадцятирічного сина та ще й «виправдовував» його юним віком потяг до створення казок. Так, у присвяті, що була адресована принцесі, зазначалося: «Ваша королівська високосте! Очевидно, ніхто не заперечить, що дитині було приємно складати казки, які увійшли до цієї збірки; однак усі дивуються, що в неї вистачило сміливості вам їх запропонувати».

Утім, цінність тих казок ПІ. Перро таки усвідомлював. Не випадково згадувана присвята завершувалася словами про те, що казкові твори «....сповнені глибокого смислу, який розкривається лише уважному читачеві». Цей «глибокий смисл» письменник відкрив ще за дитячих років, коли немов зачарований слухав різноманітні народні казки. Дитяча закоханість у них далася взнаки за багато років по тому, коли письменник взявся до створення власних казок.

Він писав їх, спираючись передусім на французький фольклор. Про це ПІ. Перро відверто сказав у передмові до своєї збірки «Казки матінки моєї Гуски, або Історії та оповідки минулих часів з повчальними висновками», що побачила світ 1697 року. І сама назва збірки, і принцип її побудови, і головний оповідач уміщених у книжці творів, вигадана «матінка Гуска», мали чимало спільного з фольклорними казками. Та й у самих казках Ш. Перро деякою мірою відтворював подробиці життя простого люду, народні уявлення про людські чесноти, риси національного характеру.

Однак найважливішим для письменника було наповнити власні казкові вигадки вагомим моральним змістом, який би «глибоко западав у дитячу душу». Тому він намагався завершити кожну казку стислим і змістовним повчанням, написа

Академік - дійсний член академії наук, звання вченого, художника, письменника, обраного до певної академії.

Шедевр - зразковий витвір, який визнано найвищим досягненням мистецтва.

 

Переглянути всі підручники
<< < 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 > >>
Hosted by uCoz